Kenangan Tunas Warisan Di Pendeta Zaaba

Friday, November 14, 2008

Episod : Tunas Warisan di kolej - kolej UKm


Sebenar nye saya pom dah lupe kami wat show pasal ape kat kolej zaaba nie..humm...tapi apa yang pasti satu program budaya boleh dikatakan besar gak laa...coz antara tetamu yang hadir adalah Datuk Jins Samsudin dan juga ketua pusat kebudayaan ukm disamping pegawai - pegawai diorang.Selain itu juga pada malam tersebut kami merupakan satu - satunya kelab artisukma yang mengadakan persembahan kerana persembahan tariannya adalah di lakukan sendiri oleh artis budaya.Sebabnya mudah sahaja kerana artis budaya tiada yang boleh berdikir barat.haha...

ok.Jom kita snapshot kembali pada zaman penulis tersohor tanah air..pendeta zaaba...semacam jer ak karang nie..haha..

SEBELUM SHOW~

Tiga tip penting dikir barat sebelum naik kepentas.

pengajar/ demonstator - mamat nepal,dome

pelajar - Sepul,We smart,Mat yie, Ha do






Bebelum melakukan persembahan.pertamanya kita seharusnya memakai baju dikir dahulu.haha..biasalah bagi nampak sejoin cikit..



Keduanya pulak,kita perlu melakukan exersice sebelum naik kepentas.Perkara ini perlu dilakukan bagi memastikan tidak terjadi kesakitan urat semasa berdikir barat pada tempoh masa yang lama.



Ketiga...hehe..bergambar dan berposing puas - puas.perkara ini juga penting bagi memastikan terdapat kenangan yang mencuit hati serta dapat mengembalikan kenangan tertentu kepada ahli-ahli nya.kini,boleh dikatakan hampir semua ahli mempunyai kamera..satu wadah bagi mempertingkatkan koleksi gambar..wakaka..

ha ha...sekadar bagi info kepada peminat..


SELEPAS SHOW~



Aksi selepas berdikir barat...kita menyanyi pulak bersama sambil berbual sesama ahli.pe bende mamat nepal ngan kay - yoe komuter nie..(ejaan nama ditulis mengikut kemahuan tuan nya..kato suh bunyi sedak.hehe..)..kuat jah suka...was - was gua..haha..ko duk makoh dua nie...kalu anda dapat perhatikan..sume penaja selipar adalah dari negara matahari terbit.haha...



Bermain sorok - sorok adalah satu hobi utama ahli kelab kita...rase2 diorang nie beraksi masa orang lain ngah show..bising bangat..nyaris2 xkena sound malam tue..haha...woit kay - yoe dan anip..kang gatal plak tue duk main daun keladi...yang sob pulak tue...duk dakap pokok..ai..rindu kat awek kesayangan ke..keke



cool.steady dan serioussss face plak muka diorang nie..hehe...rasa2 dalam hati diorang nie..pasal makan.pe la yang dapat nie..lama duk tggu2 ni..hehe...


MAKAN SHOW~


Meja 1



haha..berbaloi dengan penantian yang lama..kami mendapat makanan layanan kelas pertama seperti hotel pada malam nie..mewah..tiga meja full disediakan kepada kumpulan tunas warisan.licin diorang sapu malam nie..ha..me ngan anip muka da mengatuk kekenyangan nie.

Meja 2




Aje dikelilingi oleh barisan junior yang hebat bangat...haha..diorang merupakan satu ahli pelapis kumpulan dikir barat yang terbaik pernah muncul di ukm ini.kerana diorang yang memacu kecemerlangan Tunas Warisan sehingga mendapat naib johan dan johan dalam kejohanan makum..haha..memuji lebih plak ak kat korang ek..actually satu perhargaan dari penulis..

Meja 3



hem...sini meja orang star nie..hehe..star dalam tunas la..malam nie diorang biasa jer..hmm...dua orang bekas NYD berborak panjang..ntah per la diorang discuss..masa depan kelab kot..xpon pasal pompuan lawa yang show dikir barat...terserlah gaya YDP Mie kita tue...tengok tangan tahu doh..hehe..miji plak tue angkat gelas semata- mata hanya untuk gambar ini sahaja..haha..apa2 pun...terima kasih diucapkan pada barisan jaksa dan pentadbiran zaaba pada sesi 2007 nie kerana menjemput kumpulan kami dan menyediakan makanan2 yang best..haha..

jumpa lagi~~~

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

HUBUNGI TERUS KAMI MELALUI :



Yang Dipertua Kelab

Mohd Taufik B Shamshudin

Celcom : 013 9579259

Naib Yang Dipertua Kelab

Muhammad Hamizam B Hamzah

Celcom : 019 3656085
maxis: 012 9339457

talian di buka 24 jam setiap hari.

maghi main ngan hamster kami..jinok niesh..

Pengikut Blog Ini

Alamat Surat-Menyurat

KELAB DIKIR BARAT TUNAS WARISAN ARTISUKMA
Pusat Kebudayaan Universiti Kebangsaan Malaysia
Aras 3 Dewan Canselor Tun Abdul Razak
Universiti Kebangsaaan Malaysia
43600 Bangi
Selangor
Malaysia


Tel: +60389215240/+60389213171
Fax: +60389258810
email: rafie@pkrisc.cc.ukm.my

Join Tunas Mybloglog

  © Blogger template Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP