Show Tunas Warisan Di Kolej Aminuddin Baki

Friday, February 6, 2009




Pusat Kemudahan Kolej Aminuddin Baki Ukm




Salam..selamat petang belako2...pada petang ini nk tulis cikit dan upload cikit gambar untuk tatapan ahli2 kita dan peminat seni dikir barat ukm..

Pada 18 januari 2009, kami telah dijemput untuk melakukan persembahan di kolej aminuddin baki sempena karnival intelek siswi(karisma). bertempat di dataran k4.kolej ini juga pernah melahirkan pendikir2 tunas warisan yang ramai pada tahun 2005.salah seorangnya adalah tok joro kito iaitu adlisyam yang mana juga merupakan ydp pada sesi 2005/2007.antara kejayaan yang dilakukan olehnya adalah mendapat naib johan dan johan pada makum pada tanun 2006 dan 2007.pada karnival ini tok joro adalah mat yong manakala tukang karutnya adalah zarimi.mat yong merupakan joro yang terbaru bagi memikull tanggungjawab amanah kelab dalam memastikan kelab tunas warisan sentiasa bersaing di dalam IPT tanah air.

Lagu yang dibawa pada malam itu juga kebanyakkan bertema perempuan ataupun dalam bahasa klatenya adalah oghe tino..iaitu lagu joro rosilawati,takdop gewe lagi,karut yengki dan lagu istimewa iaitu pulut durian...apa yang menarik..warga arab turut terhibur dengan lagu ala2 padang pasir kerana mereka siap merekod persembahan pada malam itu.wahaha..nakal jugak..kot2 nk dikir atah kapal terbang kelik ko sano..ok..jom tgk gambar pada malam tersebut...


Ise joro bagai sirih pulang ke gagang...betul ko dok ak guna pepatah nie..hehe..




Warga baru kolej aminuddin baki setelah berhijrah dari kolej burhan...haha...




We kuruh pom ado jugok nie..haha...woit miji tokey sayur...de lagi nyepar..sory ah lako2..gambar tidak berkualiti..sapo2 hak ado kamera tue..bawok la..lako2...amik gaba buie ko kawe..

Sek2 baru fan pelapis puok2 dikir tunas..smart ah...teruskan perjuangan seni anda bersama kelab kami...



Lamo duk tggu blam2 duk nyumpoh ko penyanyi hak koya ganah male tue...haha...borink siot...kube lana suggh nyanyi..


Muko bosan lako2...blam2 perut lapar cerut..haha...topek sore jah galokk...bare bekas pelapis..wahaha...ko rano gue lawe..


Haha....posim2....ak amik gaba nie..penampilan khas sebelum tutup korum nie...hehe....


Erm....per pon persembahan pada malam itu amat2 menguji ketahanan awok2...gomo sunggh...terima kasih atas sokongan pengurusan karisma kerana menjemput kumpulan kami mengadakan persembahan pada malam tersebut..buie maso 15 minit..gomo maso 30 minit..harap2 penonton2 yang hadir terhibur pada malam itu..sebenarnya pada malam yang sama..satu lagi tunas warisan berada di kolej rahim kajai bagi mengadakan persembahan di sana sempena pesembahan penutup MEFEK...kami terpaksa memecahkan kepada dua team..huhu..sapa yang ade material di penutup MEFEK seperti gambar dan video boleh lah menghantar kepada saya...selaku moderator blog ini bagi memastikan sebarang aktiviti diupload disini untuk tatapan ahli dan peminat dikir barat di ukm dan diluar ukm..

Sekian..

azam
email: azam_mache@yahoo.com

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

HUBUNGI TERUS KAMI MELALUI :



Yang Dipertua Kelab

Mohd Taufik B Shamshudin

Celcom : 013 9579259

Naib Yang Dipertua Kelab

Muhammad Hamizam B Hamzah

Celcom : 019 3656085
maxis: 012 9339457

talian di buka 24 jam setiap hari.

maghi main ngan hamster kami..jinok niesh..

Pengikut Blog Ini

Alamat Surat-Menyurat

KELAB DIKIR BARAT TUNAS WARISAN ARTISUKMA
Pusat Kebudayaan Universiti Kebangsaan Malaysia
Aras 3 Dewan Canselor Tun Abdul Razak
Universiti Kebangsaaan Malaysia
43600 Bangi
Selangor
Malaysia


Tel: +60389215240/+60389213171
Fax: +60389258810
email: rafie@pkrisc.cc.ukm.my

Join Tunas Mybloglog

  © Blogger template Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP