Dikir Barat Tunas Warisan Di kapreza dan kembara seni UKM

Tuesday, February 24, 2009




salam budaya kepada semua ahli dan peminat dikir barat kampus khasnya di ukm.herm..mungkin anda sekarang tido xlena mandi xbasah kerana nak menunggu post terbaru kelab.post terbaru bermakna ade lah aktiviti terbaru.hehe..sebelum menjergah ke lokasi dikir barat,saya nk oyak la sedikit pasal post ini..post kali ini saya akan kembarkan sekali dikir barat di kolej pendeta zaaba dan kembara seni ukm di pusanika.hal ini kerana jarak show yang rapat tidak membenarkan kerja2 pengupdatetan dilakukan dengan terlalu detail.diharap peminat semua paham..buget ramai jer peminat..haha...sekarang nie mungkin minggu exam yang mana banyk ahli2 kita terpaksa mengulangkaji pelajaran demi kemandirian dan kesurvivalan di ukm tercinta ini.jgn sia2kan hidup anda di unversiti ini..berbudaya dan belajar harus di seimbangkan sebaik mungkin..haha...jom kita tgk antara rakaman aktiviti dikir tunas warisan dalam 2 3 hari yang lepas..jeng2....

show di barat di kapreza 2009

22 februari 2009,dataran panggung seni..

pada malam ini,sek dikir tunas mengadakan persembahan sempena program kolej yang dianjurkan oleh kolej paling besar sekali di ukm ini iaitu kolej pendeta zaaba.kami telah mengadakan persembahan lebih kurang dalam 20 minit dengan joro diwakili oleh ise manja dan tukang karut oleh zarimi.ketiadaan mat yoon selaku juara telah digantikan oleh ise manja kita..import lagih..haha...hal ini kerana tok joro kito yang mengalami kecederaan dalaman kerana terjatuh motosikal semasa amik lap di cameron highland baru2 ini..haha..make angin..nasib baik tidak mendapat kecederaan yang serius..walaubagaimanapun kami berdoa semoga tok joro kito agar cepat sembuh supaya dapat bersama2 mengadakan latihan dan persembahan yang semakin banyak kini.terasa nk dikir lagu sumpah pemuda oleh mr yoon kito..haha..

kegembiraan dan kemeriahan di rasa dengan tuan pengetua yang amat berminat dengan dikir barat.sememangnya tuan pegetua kolej zaaba merupakan pengetua yang sporting sekali..chaiyok ahh...haha..sila click di link video bagi melihat koleksi video..haha..

persembahan di kapreza 2009

ini pulak gambar2 sepanjang malam itu...harap maah ler kalu gambar yang diambil semalam tidak di post disini..nk jimat space dan masa..hehe..

sek pacok ko nie?? haha...dua berkembar..

we kemudi dengan peja batas..juga pendekar 13..

oghe2 baru nie..molek duk nyadar tue..jatuh namokam...


berdiskusi...man n9..satu2 nya ahli kelab dari n9...cayok r man...xdop wakil dos ko dari N9?



tengah berdiskusi apo itu...semangt dikir kena ado katenya..haha..

erm....saya sambung sedikit tentang berdikir barat di pusanika..sorry lar lamo dok sambung..masa tidak mengizinkan saya tuk mengupdatekan blog kelab yang tercinta ini.
saya mau sambung show dikir barat di pusanika sempena kembara seni yang telah berakhir baru2 ini...jom kita usha gapo hak puok nie buat sebelum dikir bermula...

pada 24 februari 2009..sekali lagi puok kito gi dikir di pusanika pada pukul 1.30 tghari hingga kul 2.00 petang..behe parok jugok puok2 kito..ramai tgk pado maso nie..oghe arab pom ado..mungkin rrr...dikir barat nie semakin ramai dos oghe arab suko tgk...semakin nak naik ke persada antarabangsa..harap2 la xlama lagi dikir barat akan boleh ke luar negara bagi mempromosikan negara malaysia tercinta di mata dunia..show di royal albert london xpo dos..haha...tinggi cita2 nie..kalu ade company besar tanggung baru boleh gie..pakat2 doa weh...biar jadi kenyataan lako2..

ok..jom kita tgk antara aksi2 menarik sebelum naik ke pentas persembahan pusanika di kembara seni ukm...aiyaaaaaa...

ni la rupa booth yang xseberapa tunas warisan..mula2 niat nk buat lawa gokz...tp tgk kelab2 lain cam biasa jer..ala cukup2 makan..so kita pom buat ala2 jugak lahhh...jimatkan ongkos katenya...hehe..



berdiskusiiii...sokmo2...haha..bual2 sementara nak naik dikir di pusanika nieh...setengah2 tu peluh lagi lepah kuliah mai selaluh gi naik dikir..barua hudoh2..suh napok buie komitmen ke kelab..baguh pok2 kito..


sek ranta paje lawe ngan sek bacok...hahaha...uik2...rano gambar balik nie..hahaa...dok ingat nk betul lu sebelum upload..sory des...


haha....sedak weiii gantung di oghe dio...haha...


tamat sudah episod dan karangan bertulis sempena dikir barat di kapreza zaaba dan di kembara seni ukm di pusanika...kepenatan memang terasa ekoran jadual yang padat kian menyelubungi kelab dikir barat...walau ape pon..dengan komitmen ahli kelab yang tidak putus2 telah memberikan semangat kepada kelab kita sendiri supaya tidak berputus asa dalam menyebarkan satu budaya ke segenap lapisan masyarakat tanpa mengira kaum,agama dan bangsa...

semoga tunas2 budaya dikir barat menjadi pucuk yang menjulang naik ke angkasa ukm seterusya membentuk gugusan dahan2 yang besar bagi memayungi perbukitan ukm ini.


aloha sek kito...pahni sek kito kena gi dikir di kolej burhan pulok tu...pahtu gi dikir di tasik pemaisuri lagih...gomo jgn xgomo...jumpa lagi~

2 comments:

Tepi Sungai Batu February 27, 2009 at 5:40 PM  

Salam dari Pok Mae,
Tahniah untuk semua anak-anak......bagus tu!. Teruskan usaha, Pok Mae sokong dari belakang.Selamat berjuang.......pelajaran jangan lupa.'Oghe Kito Boleh".

Tunas Warisan Artisukma UKM March 1, 2009 at 1:37 AM  

terima kasih pok mae..sokongan dari oghe lamo supo pok mae kito harak2 sokmo2...terima kasih ingate pok mae ko awok2 kito akan kami ingat sokmo2...

Related Posts with Thumbnails

HUBUNGI TERUS KAMI MELALUI :



Yang Dipertua Kelab

Mohd Taufik B Shamshudin

Celcom : 013 9579259

Naib Yang Dipertua Kelab

Muhammad Hamizam B Hamzah

Celcom : 019 3656085
maxis: 012 9339457

talian di buka 24 jam setiap hari.

maghi main ngan hamster kami..jinok niesh..

Pengikut Blog Ini

Alamat Surat-Menyurat

KELAB DIKIR BARAT TUNAS WARISAN ARTISUKMA
Pusat Kebudayaan Universiti Kebangsaan Malaysia
Aras 3 Dewan Canselor Tun Abdul Razak
Universiti Kebangsaaan Malaysia
43600 Bangi
Selangor
Malaysia


Tel: +60389215240/+60389213171
Fax: +60389258810
email: rafie@pkrisc.cc.ukm.my

Join Tunas Mybloglog

  © Blogger template Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP