Dikir Barat Di kolej Rahim Kajai.

Thursday, February 5, 2009

Pusat Kemudahan Rahim Kajai


pada tanggal 16 januari 2009,kumpulan dikir barat tunas warisan telah dijemput untuk mengadakan pesembahan dikir barat kolej rahim kajai sempena majlis pembukaan MEFEK 2009.kolej ini terkenal dengan kolej sukan di universiti kebangsaan malaysia.lokasinya di panggung seni UKM...kebanyakan awok2 kita adalah gabungan muka baru dan lama yang mana telah berjaya membuat persembahan yang baik.joro kito adalah wan husin dan tukang karut pula adalah keyo komuter.kolej ini juga mempunyai kumpulan dikir barat kolej yang berjaya ditubuhkan pada 1 tahun yang lepas dengan nama nya Sri kejora.kejayaan kelab dikir barat kolej ini adalah berjaya memenangi pertandingan antara kolej yang dianjurkan oleh pesta konvokesyen yang lalu.tahniah kepada kumpulan tunas warisan artisukma dan terima kasih kepada kolej rahim kajai kerana menjemput dalam memeriahkan MEFEK kali ini...jom tengok gambar yang dicandid pada malam tersebut.


tok joro kito we husin ngan awok2 leader male tue, topek lee...haha..

barisan MT duk meting gapo xtahu la kawe....mitak maah xdop flash..gambar xtere..tidak tahu eror gapo..kih kamera ko kih tuan dale tue...haha...

tukang gende kito,miji juga merangkap mantan NYDP memberi sedikit guideline penting ko awok2...pakat dengar blako2...



barisan pelapis tunas....keyo komuter beri sedikit panduan diatas pentas...tekun2 budak dengar..bare mantan Exco disiplin tue..bekeng oghe nie...haha...




awok2 kito pada male tue...sedak2...padahal hok debar naik pentas pom ado bekali..hehe..



wan kemudi,uncle jeni dan miji tokey sayur( haha..topek buie)....pok2 kemas nie...




we kemudi turun ilmu ko tue....ha..bagus2...tgk ko gaba hok tgh pratik pom ado...practice make perfect oghe putih kato..



berbincang dan berbual sesama ahli tanpa mengira senior dan junior mesti dikekalkan walau apa jua sekalipun...tp harus diingat..batas2 pergaulan tetap harus dijaga seperti perckapan ,cara bergurau patut dititik beratkan bagi menjaga hubungan setiakawan antara satu sama lain.bimbang juga takut2 ader terasa hati...hehe..

ha...sek2 nie la hok naik nyoh male tue...muka baru sajo...sajo jah..baki pendedahan sebnyak mungkin bagi persediaan maso depan..chewah!!! chaiyok la pok2 kito..



YDP dan NYDP....haha....promote ckit...bagi kasi orang kenal ckit...ko rano?? mie..tutup mulut semace dio leni...dua orang blake tue...MT hak gagoh gagoh perkaso..pendek kato..oghe kuat tunas loni...hehe...wan kito tue...nuk nengung mikir lagu gapo nk bawok male nie...lagu banyok...buie maso ckit..haha...walaupun ape pon..lagu mat kilau dio bawok..sedak sungguh...congek ekor abis audiens dengar..

sekian dulu laporan ringkas tentang show dikir barat di kolej rahim kajai...saya akan updatekan aktiviti kelab kita yang belum update..lambat cikit nk update skarang nie...kekangan masa yang terlampau...ape pun...gugusan jemputan persembahan dkir barat semakin banyak dah sem nie...hehe...terpaksa den updatekan jugak.....untuk post satu article camni nie pom..amik masa lebih satu jam...walaupun nampak ringkas.....masa tetap lama....
ok jumpa lain kali la pulak..mybe hujung minggu nie..akan diupdatekan ke semua aktiviti kita..

sekian....

2 comments:

Anonymous February 5, 2009 at 11:27 AM  

hahaha....keno ado sore pakar mengedit gamba2 untuk blog seblum dipost....at least clear la sket...

Anonymous February 5, 2009 at 12:09 PM  

yo lo dos lan..keno sore pakar..pahtu kena cop namo kelab di gaba2 kito...hehe..baru oghe xley copy..kalu copy pom ado namo blog kito...haha..

Related Posts with Thumbnails

HUBUNGI TERUS KAMI MELALUI :



Yang Dipertua Kelab

Mohd Taufik B Shamshudin

Celcom : 013 9579259

Naib Yang Dipertua Kelab

Muhammad Hamizam B Hamzah

Celcom : 019 3656085
maxis: 012 9339457

talian di buka 24 jam setiap hari.

maghi main ngan hamster kami..jinok niesh..

Pengikut Blog Ini

Alamat Surat-Menyurat

KELAB DIKIR BARAT TUNAS WARISAN ARTISUKMA
Pusat Kebudayaan Universiti Kebangsaan Malaysia
Aras 3 Dewan Canselor Tun Abdul Razak
Universiti Kebangsaaan Malaysia
43600 Bangi
Selangor
Malaysia


Tel: +60389215240/+60389213171
Fax: +60389258810
email: rafie@pkrisc.cc.ukm.my

Join Tunas Mybloglog

  © Blogger template Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP